ACTIVITAT 2: "GIMCANA PER PALAMÓS"


EXPLICACIÓ DE L'ACTIVITAT

En aquesta activitat els alumnes de Cicle Superior faran una sortida per la vila de Palamós. Abans de dur a terme aquesta activitat, els alumnes, a través d'aquest bloc hagin pogut conèixer Palamós.
L’activitat consistirà en una gimcana per la vila, en la qual hauran de realitzar diverses proves. En aquestes proves hauran de fotografiar diferents elements de Palamós, preguntar a la gent del poble i informar-se del que se’ls demana per superar les proves.

Després de dur a terme aquesta gimcana, els alumnes hauran de realitzar un Power Point sobre  el que han après sobre la vila de Palamós. Per tant, s'ha de demanar als alumnes que fagin fotografies d'aspectes importants i caracterítics de Palamós i després ho complementin amb tota la informació que puguin aconseguir parlant amb les persones del poble, i amb tota aquella que posteriorment busquin en llibres, pàgines webs,etc.

LA GIMCANA

En primer lloc es donarà un mapa amb una ruta on hi hauran marcats els punts de control que hauran de passar abans d’anar a la següent activitat.
Els punts de control no estaran exactament en els llocs on els alumnes hauran de fer fotos. Sinó que quan arribin en els punt de control, ja hauran fet l'activitat i per tant, l'hauran d'ensenyar quan passin per aquest punt. Si l'han realitzat correctament podran anar a fer la següent activitat.

1-  Aquesta activitat es realitzarà al llarg de tota la gimcana.

a) Es donarà informació sobre el número de canons que hi ha      exposats a Palamós. Hauran de buscar-los i fer-se una foto amb cadascun d'ells.
b) Fer una foto d’algun element emblemàtic de Palamós que els hagi cridat l’atenció i explicar en el Power  el perquè l’han triat.
c)   Mirar i anotar tot el que creuen que cal per un Palamós més sostenible.

2- La primera part de l’activitat 2 tindrà lloc al Port de pesca. En aquest punt hauran de fer 8 fotos de diferents tipus de peix o marisc i preguntar el seu nom i quin tipus de peix és.

a. Les fotos s’ensenyaran en el punt de control del port (número 1) per tal de poder passar a la següent base. Els controladors preguntaran el nom dels peixos per poder comprovar que aquests no han sigut inventats. 
b. Amb aquestes fotos, hauran d'explicar els tipus de peixos que hi ha a Palamós i les seves característiques mitjançant el Power Point. 

A l’activitat 2.2 han de buscar i conèixer un pescador que trobin pel port, i fer-li unes preguntes que hauran realitzat en grup en una sessió a l’escola.

3- Buscar una ancla, fer-li una foto i preguntar a 5 persones si saben perquè està a Palamós i si saben la història.

a. Agafaran apunts d’allò que els hi expliquin (passar pel punt de control 2). I posteriorment es completarà buscant informació.

4- Trobar les dues esglésies que hi ha al centre del poble i fer una foto de l’entrada de cadascuna. (Passar el punt de control 3)

Un cop a classe es complementarà tota la informació, per tal d’explicar les fotos que han fet i allò que se’ls demana a les activitats en concret.
 


OBJECTIUS

  • Aprendre a utilitzar les TIC i els recursos adequats en cada moment.
  • Desenvolupar la creativitat i la imaginació.
  • Potenciar una autonomia personal.
  • Desenvolupar la capacitat d’orientar-se a través d’un mapa.
  • Buscar resursos per la sostenibilitat de Palamós.


AVALUACIÓ


Si l’activitat s’ha realitzat correctament, els alumnes han hagut de:
  • Ser capaços d’orientar-se en tot moment, a través del mapa.
  • Utilitzar correctament les TIC, fer correctament les fotografies, la recerca d’informació, i l’elaboració del Power Point.
  • Ser creatiu, autònom, i tenir iniciativa.
  • Conèixer diferents tipus de peixos i les seves característiques.


Entradas relacionadas por categoría:



0 Responses